ინტეგრირებული გაკვეთილი


თანამშრომლობით სწავლებაზე დაფუძნებული გაკვეთილი
აქტ.4 პრაქტიკული სამუშაო. ინტეგრირებული საათი-მუშაობა ჯგუფებში
საგნები :ისტორია+გეოგრაფია+ინგლისური ენა +ბიოლოგია




ინტეგრირებული გაკვეთილი  დაიგეგმა მე-11 კლასში, გამომდინარე იქიდან, რომ სასწავლო ეროვნულ გეგმაში ეს პროგრამა  ჯერ არ ისწავლება , მაგრამ წელს არის პირველი მსოფლიო ომის დაწყებიდან 100 წლისთავიდა დიდი სურვილი იყო ჩემი მოსწავლეებისა დაგვეგემა საინტერესო აქტივობა გადავწყვიტეთ სათანადოდ მოვმზადებულიყავით , ამ ინტეგრირებული გაკვეთილისათვის პირველი ნაწილი დაგეგმილი იყო-კონფერენცია, სადაც მოსწავლეებმა წარმოადგინეს თემები, რომელიც უშუალოდ ასახვდა ომის მსვლელობას, დაწყებასა და წინაპირობებს, ასევე საქართველოს როლს ამ ომში , მოსწავლეებმა შეზლეს აღედგინათ წინა წლებში ნასწავლი მასალა (წინარეცოდნა) , ამის შემდეგ უკვე დაიგეგმა ჯგუფური სამუშაო -ინტეგრირებული გაკვეთილი (ისტორია, გეოგრაფია , უცხო-ენა )


ვთხოვე მოსწავლეებს დაყოფილიყვნენ ჯგუფებად.ჯგუფური მუშაობა ზოგადად ერთ-ერთი აუცილებელი მეთოდია სწავლების პროცესში, რადგან ჯგუფური მუშაობის დროსმოსწავლეები :
  •  ყალიბდება ინფორმაციისადმი კრიტიკული მიდგომის და საკუთარი მოსაზრების არგუმენტირების უნარი
  •  ვითარდება შემოქმედების უნარი
  • უყალიბდებატ დადებითი დამოკიდებულება ისტორიის საგნისადმი
  •  ხორციელდება ტრანსფერი
  • მუშაობის პროცესში მოსწავლეები არიან მოტივირებული კარგად შეასრულონ დავალება;
  •  სწავლობენ თანამშრომლობას, მოსწავლე გასცემს და იღებს ახალ ცოდნას;
  •  ასწავლიან ერთამნეთს დისკუსიის წარმართვას და საკუთარი პოზიციის დაცვას; 
მოსწავლეებს დაურიგდათ დავალება კერძოდ, ორი კარიკატურა , ერთი კონტურული რუკისა, მეორე ისტორიული მოვლენის აღწერისა. ყველა ჯგუფმა მიიღო განსხვავებული თვალსაჩინოება 

გაკვეთილის დაგეგმვა

გეგმა 

გაკვეთილის თემა
პირველი მსოფლიო ომი და საქართველო

საფეხური კლასი
საბაზო. მე-11 კლასი 
მასწავლებლები
ისტორია-ნინო აბულაძე
გეოგრაფია ნესტან მშვენიერაძე
ინგლისური -ეკატერინე მარუშაშვილი
ინტეგრირებული საგნები 
ისტორია, გეოგრაფია, ინგლისური ენა 
მოსწავლეთა რაოდენობა 
30
გაკვეთილის მნიშვნელობა /აქტუალობა 
წელს სრულდება 100 წელი პირველი მსოფლიო ომის დაწყებიდან , მიუხედავად იმისა, რომ ეს მასალა წინა კლასებში გვაქვს ნასწავლი, გადავწყვიტეთ შევაჯეროთ წინარეცოდნა, შევავსოთ ახალი მასალებით,  აქტივობებით და წარვადგინოთ იმსას კონფერენციაზე 
მიზნები 

ე.ს.გ-ით განსაზღვრული მისაღწევი შედეგები 
ისტ.XI.1. მოსწავლეს შეუძლია მსოფლიო ისტო­რიულ პროცესებში ეკონომიკური ფაქტორის მნიშ­ვნელობაზე მსჯელობა.
ისტ.XI.2. მოსწავლეს შეუძლია რე­სურ­სებისა და ეკონო­მიკის ურთიერთ­გავლენის ანალიზი.
ისტ.XI.3. მოსწავლეს შეუძლია სახელმწიფოს რაობისა და მნიშვნელობის ანალიზი.
ისტ. XI .4. მოსწავლეს შეუძლია მმართველობითი სტრუქტურების ჩამოყალიბებისა და დროში ცვალებადობის ანალიზი.
ისტ. XI.5. მოსწავლეს შეუძლია საქართვე­ლოსა და მსოფლიოში საშინაო და საგარეო პოლიტიკის საკვანძო საკითხების კვლევა.
გეო.XI.4. მოსწავლეს შეუძლია პოლიტიკური ხასიათის გლობალურ პრობლემებზე მსჯელობა.
გეო.XI.5. მოსწავლეს შეუძლია გლობალიზაციის პროცესის სოციალურ-კულტურულ ასპექტებზე მსჯელობა.
გეო.XI.6. მოსწავლეს შეუძლია გააცნობიეროს გლობალური პრობლემების გადაჭრაში ლოკალურ, რეგიონულ და საერთაშორისო დონეებზე შემუშავებული კოორდინირებული პოლიტიკის აუცილებლობა.





წინასწარი ცოდნა 
პირველი მსოფლიო ომის წინ მიმდინარე პროცესები;
პირველი მსოფლიო ომი , საომარი ოპერაციები
პირველი მსოფლიო ომი და საქართველო;
პოლიტიკური რუკების დამუშავება
ინგლისურ ენაზე სტატიების შექმნა და პრეზენტირება

გაკვეთილის აღწერა 
მოსწავლეებს დაურიგდათ დავალება  კერძოდ,  ორი კარიკატურა , ერთი კონტურული რუკისა, მეორე ისტორიული მოვლენის აღწერისა. ყველა ჯგუფმა მიიღო განსხვავებული თვალსაჩინოება
დავალება 1. ვთხოვე მოსწავლეებს , მიღებული თვალსაჩინოების-კარიკატურების  მიხედვით შეედგინათ კითხვარი, რომელშიც იქნებოდა 5 კითხვა, კითხვა აუცილებლად უნდა დაესვათ იმ მოსმენილი თემების მიხედვით, რომელიც მათ წარადგინე სკონფერენციაზე.: ( კითხვები-2 ისტორიიდან, 1 გეოგრაფიიდან, 1 ინგლისურად უნდა დაესვათ შეკითხვა , 1, ნებისმიერი საგნიდან )
დავალების შესასრულებლად მათ მიეცათ 15 წუთი , მასწავლებლები მატი მუშაობის დროს ვიყავით ფასილიტატორები, ანუ დამხმარეები, ჩვენ მხოლოდ ვადევნებით ტვალს რაოდენ საინტერესოდ მუშაობდნენ, გაუგებრობის შემთხვევაში ვაძლევდით გეზს, მინდა გითხრათ, რომ მოსწავლეებმა ამ დავალებას შესანიშნავად გაართვეს თავი .
დავალება 2 . ვთხოვე მოსწავლეებს მათ მიერ შედგენილი კითხვარები გაეცვალათ ჯგუფებში და ახლა უკვე ემუშავატ მიღებულ  დავალებაზე , რომლის შესასრულებლად მათ მიეცათ კვლავ 15 წუთი .

დავალება 3. მოსწავლეებს ვთხოვე ჯგუფში აერჩიათ ლიდერი , რომელიც წარმოადგენდა უკვე შესრულებულ დავალება. პრეზენტირებისათვის მიეცათ 2წთ. შემფასებლები იყვნენ თავად კითხვარის ჯგუფის წარმომადგენლები . დავალების შესრულების შემდეგ მოხდა ჯგუფების შეფასება აგებული სქემის მიხედვით 
მასალები (სასწავლო რესურსები რომელიც გაკვეთილზე გამოიყენება.)
 თვალსაჩინოება- ლეპტოპი 5 ცალი, პროექტორი, ფერადი ქაღალდები, თეთრი ქაღალდები, ფერადი ფანქრები , მარკერები, რუკები, თვასაჩინოება (სურვილის ხე) 

No comments:

Post a Comment